.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار كوتاه از گلستان

برگزاري جلسات پشتيباني ستاد تسهيلات سفر استان، آغاز دوره چهارم آموزش‌هاي صنايع دستي و ... از مهم‌ترين اخبار كوتاه از گلستان است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، رئيس كميته پشتيباني ستاد تسهيلات سفرهاي گلستان گفت: صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، با توجه به آغاز فعاليت ستاد تسهيلات سفرهاي گلستان در سال 1388 و در راستاي حمايت‌هاي لازم و پشتيباني اين ستاد، جلسات هماهنگي اعضاي كميته پشتيباني اين ستاد برگزار شد.
قربان عباسي افزود: با توجه به اينكه وظيفه اين كميته فرامعاونتي است و اين معاونت از سال‌هاي گذشته تجارب خوبي كسب كرده، رفع موانع و مشكلات سال‌هاي پيش با همكاري و هماهنگي تمام اعضاي اين كميته ميسر خواهد شد.
وي تصريح كرد: با توجه به گستردگي فعاليت‌هاي اين ستاد در ايام نوروز و وظايف سنگين ادارات و موسسات دولتي و خصوصي، پيگيري مسائل و مشكلات موجود و رفع موانع از ضروريات است.
رئيس كميته پشتيباني ستاد تسهيلات سفرهاي گلستان با اشاره به همكاري گروه‌هاي مختلف دولتي و خصوصي، آنها را برشمرد و گفت: اداراتي چون برق، فرودگاه، بازرگاني، شركت مسافربري رجا، دانشگاه علوم پزشكي، اتوبوسراني، حمل و نقل و پايانه‌ها، مركز آموزش فني و حرفه‌اي و سازمان تعزيرات حكومتي، آتش‌نشاني و مركز بهداشت استان از جمله اعضائ اين كميته هستند.
عباسي با اشاره به مطرح شدن بحث مالي در كميته پشتيباني اين ستاد، تامين و حمايت‌هاي مالي از سوي ادارات را از وظايف دانسته و افزود: اميدواريم بتوانيم بودجه و اعتباري از سوي استانداري گلستان براي تامين هزينه‌ها و حمايت‌هاي مالي اين ستاد تامين كنيم.

*آغاز دوره چهارم آموزش‌هاي صنايع دستي گلستان
در راستاي آموزش هنرمندان رشته‌هاي مختلف صنايع دستي گلستان، دوره چهارم آموزش اين رشته‌ها آغاز شد.
معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان با اشاره به برپايي كارگاه‌هاي آموزش صنايع دستي دوره چهارم از دي ماه امسال گفت: 9 رشته گليم، تراش سنگ، نگارگري، زيورآلات، سوزن‌دوزي شاهكوه، نواربافي كتول، طراحي سنتي و معرق در شهرستان گرگان و رشته‌هاي سوزن‌دوزي تركمن، قزاق‌دوزي در شهرستان گنبدكاووس و رشته سوزن‌دوزي سنتي در آزادشهر و رشته سوزن‌دوزي تركمن در شهرستان كلاله طبق دوره قبلي آموزش‌هاي لازم توسط مربيان با تجربه صورت مي‌گيرد.
گرايلي افزود: در شهرستان‌هاي علي‌آبادكتول، راميان و مينودشت نيز به ترتيب رشته‌هاي گليم‌بافي، قلاب‌بافي، ابريشم‌بافي و جاجيم‌بافي و گليم‌بافي در حال آموزش است و كارگاه‌هاي آموزشي در غرب استان نيز در شهرستان‌هاي آق‌قلا، بندرگز، بندرتركمن، گميشان، كردكوي و شهر جلين در رشته‌هاي سوزن‌دوزي تركمن، چهل‌تكه، سوزن‌دوزي سنتي قيطان‌دوزي، پلاس، سوزن‌دوزي، البسه‌ محلي و سوزندوزي بلوچ شروع به كار كرده‌اند.
وي تصريح كرد: ضمنا با توجه به اهميت ترويج صنايع دستي در روستاها رشته قلاب‌بافي، ابريشم‌بافي و گليم‌بافي در روستاي زيارت گرگان و قلعه‌قافه مينودشت آموزش داده مي‌شوند.

*شيوه‌نامه فعاليت ناظران فني دهياري‌ها تدوين شد
مديركل دفتر امور روستايي استانداري گلستان از تدوين شيوه نامه فعاليت ناظران فني دهياري‌ها خبر داد.
موسي‌الرضا بخشي گفت: شيوه‌نامه مذكور براي آشنايي ناظران فني دهياري‌ها با وظايف و بازدهي بيش از پيش آنها تدوين شده است.
وي خاطر‌نشان كرد: دفتر امور روستايي استانداري از شش ماه پيش براي كاهش تخلفات ساخت و ساز در روستاها و نيز نظارت بر پروژه‌هاي عمراني، اقدام به كارگيري كاردانان و كارشناسان عمران و معماري كرد.
به گفته وي با فعاليت ناظران فني مذكور در سطح روستاها و بعد از دوره‌هاي آموزشي براي آنان، تخلفات ساختماني در سطح روستاها كاهش عمده‌اي يافته است.
مديركل دفتر امور روستايي استانداري گلستان با اشاره به حادثه‌خيز بودن روستاهاي استان افزود: هرگونه اهمال و مماشات در برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز و در مناطق پرخطر مطمئنا سبب‌ساز بروز خسارات جاني و مالي شده و از اين رو مقابله با آن توسط دهياري‌ها و ديگر نهادهاي ذيربط ضرورت دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.165 seconds.